Over Prijszetting.be

Prijszetting is moeilijk. Laten we daar iets aan doen.

Prijszetting.be is jouw leerplatform om de prijzen van je producten en diensten te bepalen.
Of je nu een coach, consultant, freelancer of KMO bent…
Of je nu producten of diensten verkoopt…
Of dat nu via een fysieke winkel of webshop gebeurt…

Jouw doordachte prijzen zijn binnen handbereik.

Ontdek tal van blogs, video’s, praktijkvoorbeelden en tools op maat van jouw type bedrijf. Zo kan jij de prijs vragen die je waard bent zonder te vrezen dat je te duur of te goedkoop bent.

Achter de schermen

Prijszetting.be is in het leven geroepen door Robin Cuypers. Sinds 2018 zet Robin zich met zijn bedrijf “STREVER” actief in om problemen rond prijszetting op te lossen bij kleine en middelgrote bedrijven in allerlei sectoren. Hij begeleidt ondernemingen om tot doordachte prijsstrategie├źn te komen.

Met Prijszetting.be wil Robin informatie over prijszetting laagdrempelig en toegankelijk maken voor iedereen, van starter tot ervaren zaakvoerder.

Onze visie

1. Nooit nog nattevingerwerk


Jouw prijs is verantwoordelijk voor jouw inkomsten. Wanneer die prijs gebaseerd is op nattevingerwerk, buikgevoel of kopieerwerk sta je mogelijk jouw eigen groei in de weg. Laten we jouw prijzen onderbouwen. Zo verhoog je de slaagkansen van jouw zaak drastisch.

2. Je bent nu al waardevol


Je hoeft niet onder de marktprijzen te duiken wanneer je nog maar net start. Als jij nu al mensen kan helpen, heb jij een impact op hun leven. Laat het stemmetje in je hoofd dat je aan het twijfelen zet achterwege. Kijk naar de resultaten en geloof in jezelf. Je hebt nu al een meerwaarde te bieden.

3. Jij bent jij


Prijzen voelen pas juist aan wanneer het jouw prijzen zijn en niet die van iemand anders. Blijf trouw aan jezelf, jouw aanbod, meerwaarde en visie. Je prijzen moeten dicht bij jou staan. Enkel zo kan je ondernemen op een manier die werkt voor jou.

4. Zelfzekerheid als middel


Je hele zaak staat of valt met jouw zelfvertrouwen. Wanneer je zelfzeker bent over je prijzen straal je dit uit waardoor anderen graag bij jou aankopen. Wanneer je onzeker bent over je prijzen gaat jouw doelgroep ook twijfelen om met je in zee te gaan.